Melike Külahçı’dan Sağlıklı Saçlar İçin 10 İpucu Hürriyet Kelebek’teydi!

Transmed Melike Külahçı 10 İpucu

Geçtiğimiz günlerde Medikal Direktörümüz Melike Külahçı, Hürriyet Kelebek okurlarına sağlıklı saçlar için 10 ipucu verdi!
Kaçıranlar için bu özel ipuçlarını sizinle de paylaşıyoruz:

Sağlıklı saçlar için 10 ipucu

Kadın, erkek herkes sağlıklı saçların peşinde. Kepeksiz, nemini kaybetmemiş ve parlak saçlar… Peki, yoğun bir şekilde güneş ışınlarına maruz kaldığımız yaz aylarında saçları nasıl koruyabiliriz? Uzmanlar anlatıyor.

 

30559739

1) HER ALTI HAFTADA UÇLARDAN…

Saçları uçlarından düzenli olarak kestirmek, sağlıklı saçlara ulaşmanın bir numaralı kuralı. Çünkü saç uçları ne kadar kuru ve kırıksa, uzaması o kadar yavaşlıyor. New York’taki Philip Kingsley Clinic’in saç uzmanı Stephen Pullan, düzenli kesim yapılması halinde saç kırıklarının önleneceğinin garantisini veriyor. Tavsiyesiyse her altı veya sekiz haftada bir uçlardan aldırmak.

2) YIKA VE ÇIK

Saçlarınız da biraz dinlenmeye ihtiyaç duyar. Columbia University Medical Center’dan Dermatolog Lindsey Bordone, en azından hafta sonları saçları fönden uzak tutmamız ve havluyla nemini aldıktan sonra kendi kendine kurumaya bırakmamızı söylüyor. Şekillendirici maddelerden kaçınmak da ayrıca mühim. Özeti: Yıka ve çık.

3) ISIYI AZALTIN

Saçlarınızı düz kullanmak niyetindeyseniz, bunu en az hasarla yapmanın bir yolu var: Saç düzleştiricinin ısısını en üst seviyede değil de, olabildiğince düşük ısıda kullanmak.Transmed Saç ve Kozmetik Cerrahi Kliniği Medikal Direktörü Dr. Melike Külahçı da sürekli ısıya maruz kalan saçların uzun vadede kimyasal bozulmaya uğradığını, elastikiyetini kaybedip kolay kırıldığını ve saçın parlaklığını yitirdiğini söylüyor. Külahçı’ya göre saçınıza haftada bir kereden fazla fön çektirmemeye kararlı olun.

4) CİLDE ÖZEN ŞART

Saçlarınız sürekli kepekleniyor ve kullandığınız şampuanlara rağmen saç deriniz pul pul dökülmeye devam ediyorsa, mutlaka bir doktora danışın. Cleveland Clinic’ten Bordone, derinizde özellikle kanamalı yaralar açılmasına karşı uyarıyor. Sağlıksız saç derisinden sağlıklı saçlar çıkmaz.

5) YETERLİ PROTEİN ALIN

Siz ne yerseniz, saçınız da ondan besleniyor. Protein, saçın yapı taşı çünkü saçlar da keratin proteininden oluşuyor. Oysa ki vücut, aldığı proteini en önce kalp gibi hayati organlara taşıyor. Yani protein alımınız yeterli değilse saçlarınız bundan pek de faydalanamıyor. İhtiyacınız olan bir diğer besin maddesiyse demir. Stephen Pullan, demir için ‘saçın enerji kaynağı’ diyor. Kadınlardaki saç dökülmelerinin önemli bir kısmı da demir eksikliğinden kaynaklanıyor.

6) MASKE YAPIN 

Saça her hafta maske yapmak, tüm dermatolog ve saç stilistlerinin ortak önerisi. Bu maske, saçınızın kaybettiği nemi geri kazanmasına yardımcı oluyor.

7) SICAK DUŞ ALMAYIN

Dr. Melike Külahçı’ya göre saçların parlaklığını korumak için soğuk ya da sıcak su yerine ılık suyla yıkanmalı. Aksi halde saçın doğal parlaklığı bozulabiliyor.

8) ŞAPKA TAKIN

Stephen Pullan, güneşin saçları kuruttuğunu söylüyor. Takacağınız geniş bir şapka, sadece yüzünüzü değil, saçlarınızı ve saç derinizi de nem kaybından korur.

9) MEVSİME GÖRE MUAMELE

Saçları korumak için çeşit çeşit bakım kremi var. Ancak saçları korumanın bir yolu da bu ürünleri doğru zamanda kullanmaktan geçiyor. Dermatolog Bordone, havaların kuruduğu kış aylarında saçlara nemlendirici ürünler kullanmak gerekirken, yaz aylarında saça ağır gelebilecek ürünlerden kaçınmak gerektiğini söylüyor.

10) NASIL FIRÇALAYACAKSANIZ?

Dr. Külahçı’ya göre saç fırçalamayı abartmak da normal kayıptan (günde 50 ila 100 teli) fazla saç dökülmesi yaşamanıza neden olabilir.

• Saç dökülmesini azaltmak için fırçalama sırasında top uçlu bir fırça kullanmalısınız.
• Islak saçlarınızı asla ve asla tarak yerine fırçayla şekillendirmemelisiniz.
• Kıvırcık saçların kuru ve kırılgan olma olasılığı da daha fazla. Saçları hafif hareketlerle düzeltmek, onu fırçalamaktan ya da taramaktan daha az zarar verir.

Kaynak: http://www.hurriyet.com.tr/kelebek/saglik/29634611.asp

Randevu ve destek almak için tıklayınız.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir